Prevela i prilagodila: Miroslava Popović

Izvor: https://share.america.gov/arts-education-just-got-little-more-creative/

Studiranje umetnosti u Americi je postalo kreativnije

Umetnost i avangarda su uvek išle ruku pod ruku. Sada ih američki koledži podižu na novi nivo zajedno sa umetnošću, očuvanjem muzeja i programima digitalne umetnosti koji pomeraju granice tehnologije i izražavanja.

Poboljšavanje umetnosti i veština

Kada je u pitanju oblkovanje stakla, keramike i obrada drveta, neke škole izbegavaju usvajanje tehnologije iz poštovanja prema „starim načinima“ i očuvanju proslosti. Ali to nije slučaj i sa Apalačijan centrom za veštine (Appalachian Center for Craft) u studentskom gradu Tenesiskog tehničkog fakulteta u Kukvilu, Tenesi (campus of Tennessee Tech University in Cookeville, Tennessee).

Studenti se bave računarskim dizajnom. Koriste 3D štampače i kompjuterizovane razboje za očuvanje i unapređivanje blaga tog planinskog regiona, izjavio je direktor centra, Džef Adams (Jeff Adams).

Centar takođe podučava neke nove načine za primenjivanje veština. Radeći zajedno na projektima u delu Afrike, južno od Sahare, studenti inženjerstva rade na nacrtima za sisteme za navodnjavanje, a studenti vajarstva od gline prave uređaje za filtriranje vode.

„Ovde  sa svojim veštinama koje nauče mogu da rade šta žele, ne samo da proizvode stvari za prodaju“ rekao je Adams.

Očuvanje više od umetnosti

Državni univerzitet Novog Meksika (New Mexico State University), najstarija javna ustanova za visoko školsko obrazovanje u državi od 2005 godine nudi diplomu (180 ESPB) u oblasti očuvanju muzeja.

Interesovanje za očuvanje umetnosti može imati neke veze sa popularnošću forenzičke nauke na televiziji, kao na primer u televizijskoj seriji CSI: Las Vegas (CSI: Crime Scene Investigation), rekla je direktorka Silvija Marinas Feliner (Silvia Marinas-Feliner).

Očuvanje je uvek u potražnji. „Stvari se kvare i trebaju biti očuvane, pogotovo od prirodnih katastrofa“, rekla je ona.

Jedna od njenih bivših studentkinja, Lindi Buš (Lyndy Bush), radi u nacionalnom muzeju istorije prirode koji vodi institut Smitsonijan (National Museum of Natural History) u Vašingtonu (Washington). „Radim na očuvanju botaničkih uzoraka koji su oštećeni u uraganu Sendi“, rekla je Bušova.

„Ideja o karijeri u umetnosti objedinjuje nauku i veštine, i to je ono što me je navelo da se zaljubim u ovu oblast“.

Animacije i druge digitalne umetnosti

Sve više i više učenika želi da upiše smer digitalne umetnosti, animacije, razvoj video igara, grafički dizajn i vizuelne efekte.

En Jang (Anne Yang) , student animacije na fakultetu likovnih umetnosti (School of Vizual Arts) u Nju Jorku (New York), napravila je program koji se dokazao kao jedan od vodećih programa za animaciju u državi.

Njeno obrazovanje joj je dalo neprocenjivo iskustvo. Na kraju prve godine sarađivala je sa sedmoro studenata na pravljenju kratkometražnog filma Fright Shift, o lovcu na duhove koji se boji duhova. „Studenti obično ne mogu da dožive to iskustvo“, rekla je Jangova.

Kao student završne godine, iskoristila je svoje veštine da stvori film Broken Wand koji je osvojio drugo mesto na takmičenju College Television Awards.

Šta je to što kompjutersku umetnost, kompjutersku animaciju i odeljenje za vizuelne efekte čini tako primamljivim? „Nudimo program koji prima sposobne stručnjake koji imaju najvece akademske odlike, i dozvoljavamo studentima da se istaknu tako što se na sve četiri godine usredsređuju na svoje vežbanje kako bi postali umetnici“, rekao je šef katedre Džon Mekintoš (John McIntosh).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s